måndag 19 oktober 2009

SD har hoppat ur garderoben



Vill idag ge en stor röd ros till Aftonbladets Jan Helin som trots avrådan från flera jurister vågade publicera en debattartikel där Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson väldigt tydlig redogör för sina rasistiska åsikter.

Det var precis vad jag menade med mitt inlägg igår. Låt SD visa upp sitt fula tryne, låt dem tala om vad de tycker om människor som inte är etniska svenskar sedan tre generationer, låt dem tala om vad de tycker vi ska göra med dem. Det är utmärkt att låta dessa människor slänga ur sig ogrundade åsikter.

Ju mer dumheter som de släpper ur sig desto lättare är det att bemöta dem med fakta och mer humanistiska åsikter. Jag tror vi kan få väldigt många att börja tänka till och ta avstånd från dessa rent rasistiska åsikter om vi lugnt och sansat smular sönder deras ”fakta” och verklighetsuppfattning bit för bit.

Samtliga partiledare har i dagens Aftonblad tagit klart avstånd från Jimmie Åkesson och hans anhäng i SD. Nu hoppas jag SD fortsätter visa sitt rätta jag och att samtliga partier, tidningar och experter fortsätter att bemöta dessa dumheter.

Kostymen har åkt av och kängorna är på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar