söndag 24 januari 2010

Girlpower eller kanske pantertanter

Igår var jag och ett gäng tjejer ute och firade K:s 50-årsdag (hur denna snygga underbara kvinna har blivit 50 är en gåta). Vi var på söders höjder och åt fantastisk mat och drack goda viner och skrattade åt allt och inget. Efter maten tog vi en kort promenad till Mariatorget för att se Sissela Kyle på Rival. Har du inte sett den – skynda! Helt underbart, massor av igenkännande finns och gapskratt! En liten drink fick med massor av fniss avslutade kvällen.

En av gårdagens tjejer (får man säga så om ett gäng 40+) har varit en av mina bästisar under många år. Resten av gänget tillhör en månårig syjunta som jag träffat lite då och då utan att tillhöra GÄNGET/SYJUNTAN. Igår, kära vänner, blev jag inröstad som medlem i denna härliga gemenskap! Jag blev så oerhört glad och hedrad. Det här ett gäng tjejer (ja så vill jag nog kalla dem) som känt varandra under måååånga år, tjejer med olika bakgrund och åsikter men som har en systerlig kärlek till varandra. Och så får lilla jag vara med!

Det finns få saker som ger så oerhört mycket positiv energi som att få umgås med underbara, härliga, knasiga och tokiga tjejer med en massa olika erfarenheter och bakgrunder. Högt i tak, många skratt och en och annan allvarlig diskution. Tjejer som man kan berätta även det där allra hemligaste för, tjejer man kan gråta med och i nästa stund fnittra hysteriskt med.

SYSTERSKAP mina vänner, det är något väldans fin och speciellt!

Girlpower - hmmm undrar när man blir pantertant?

2 kommentarer:

  1. Du är så välkommen! På tiden med lite nytt blod i juntan. Kram Ylva.

    SvaraRadera
  2. Lovar att göra mitt bästa! Har ju smygövat liiite.

    SvaraRadera