söndag 24 maj 2009

Snö i Stockholms södra förorter?

Så här såg det ut hos mig igår eftermiddag. Lätt förtvivlad rusar jag ut på balkongen - snö i maj?!




Efter dagens löprunda var jag tvungen och gå ut med kameran - snödrivor?



Tack och lov är det inte snö utan något annat vitt och fluffigt. Moder natur behagar skoja lite. Jag är inte så bra på det där med natur så vad det är har jag ingen aning om, kanske någon annan vet?!



Det vita fluffiga hamnar tyvärr även inomhus - har dammsugit tre gånger idag






2 kommentarer:

  1. Det ser ut som någon typ av frö? Som maskrosparaplyer i mängder. Ser rätt mysigt ut :)

    SvaraRadera
  2. Enligt ett antal initierade källor består "snön" av avfall från aspar. Hade ingen aning omm att de hade hängen som avger dessa snöflingor, har varit ute och kollat och det stämmer.

    SvaraRadera