söndag 10 maj 2009

Fina kläder gör mig glad

Jag bedriver på min arbetsplats en privat liten kampanj som jag kallar ”Dress up Friday”. Denna lilla kampanj innebär att jag istället för mina sedvanliga jeans sätter på mig klänning eller kjol på fredagar. Började med detta för ett par månader sedan när jag tittade in i min garderob och konstaterade att jag faktiskt äger en del kjolar och klänningar. Dessa stackar klädesplagg användes ytterst sporadiskt och i princip aldrig på jobbet. Bestämde mig för att faktiskt börja använda kläderna istället för att de hängde i garderoben tills de blev totalt omoderna. Första fredagen jag satte på mig en klänning och gick till jobbet var jag faktiskt ganska nervös, inte många av mina arbetskamrater hade väl någonsin sett mig i en klänning! Reaktionerna var dock enbart positiva, jag blev nästan generad av alla komplimanger. Nu tycker de flesta på min arbetsplats att min lilla idé är riktigt kul och en och annan hakar på en och annan fredag och då kommer de förbi mitt rum för att visa upp sina kreationer – jättekul! En del suckar förstås när jag ”sveper in” på fredagsmorgonen – ja just det, det är ju fredag idag, jag glömde. Jag har inga förväntningar om att alla kommer att hänga på, men för mig känns det riktigt bra att en dag i veckan få känna mig lite fin och kvinnlig.


1 kommentar:

  1. Kul idé! Kanske nåt för mig och gubbarna att haka på?! :D

    SvaraRadera