söndag 21 mars 2010

Beatrice är vild - jag skäms


Varför blir jag alltid så illa berörd när en kvinnlig politiker uttalar sig dumt och klumpigt? Ville bara förtränga Beatrice Asks urbota korkade uttalande om att misstänkta sexförbrytare skulle få ett kuvert i gräll färg hemskickad till sig. Syftet skulle vara att resten av familjen skulle se detta kuvert och då få den misstänkte att skämmas (så mycket att han/hon slutar med dumheterna, antar jag). Jag har full förståelse för KÄNSLAN, jag skulle känslomässigt gärna se att man hänger upp pedofiler i snoppen i närmaste stadspark. Förnuftet säger dock att det inte är en framkomlig väg i ett rättssamhälle.

Beatrice Ask är Justitieminister, vilket i vilket fall i min värld innebär att man borde veta skillnad mellan en person som är misstänkt för ett brott och en som är dömd! Beatrice ångrar sitt uttalande – om FÄRGEN på kuvertet!

Tillbaka till min känsla av att kvinnliga politikers klumpiga uttalanden gör mig illa berörd. Har jag större förväntningar på kvinnors förnuft? Ja, antagligen är det så. Trots erfarenhet och bätte vetande tror jag fortfarande att kvinnor har en mer utvecklad känsla för rätt och fel, har en större humanistisk ådra, bryr sig mer om de som har det sämre.... Jag VET att det är tossigt, ändå reagerar jag på samma sätt varje gång en kvinna uttalar sig korkat – jag skäms.

4 kommentarer:

  1. Undrar om hon själv har rent mjöl i påsen, i denna video visas.....om något riktigt stort man tystat ner...hmm..som annars
    Kanske lämpligt att göra en "groda" och sedan avgå....slippa ta ansvar.

    http://www.youtube.com/watch?v=aHQrbgI9Fxg

    SvaraRadera
  2. bra skrivet som vanligt. Säger jag som nog också vill visa att jag är här :-)

    kram
    p

    SvaraRadera
  3. Tack, Peter. Skönt att veta att du finns där ute och det är alltid lika roligt när du hälsar på här!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  4. Hälsar på oftare än jag skriver kramar ;-)

    SvaraRadera