fredag 23 juli 2010

Verklighetens folk – varumärkesskyddat?!


KD, med Göran Hägglund har lyckats med konststycket att få orden ”verklighetens folk” varumärkesskyddat rapporterar SvT:s rapport på fredag den 23/7 2010. Så bra är min första tanke, då kan jag väl stämma dem för varumärkesintrång. Som ensamstående tonårsmorsa borde jag väl vara verklig, eller...

Jag har en hyfsad inkomst, är högskoleutbildad och bor i bostadsrätt – alltså borde jag väl vara nöjd med att vara verklig enligt KD. NEJ, NEJ, NEJ skriker jag (nyper jag ,mig hårt i armen gör det ont, så jag tror jag är verklig). Jag är inte religiös men tror på spöken och någon slags (flummigt – jag vet!) högre makt. Jag tror INTE alla muslimer är terrorister, gillar inte alla med utländsk urprung och heller inte alla smålänningar, är övertygad om att vi kommit ganska långt vad gäller jämställdhet i vårt avlånga land men är lika övertygad om att vi fortfrande har en låång väg att gå, jag tycker det är helt OK att ett barn har två mammor/pappor eller en mamma eller två mammor och två pappor, jag tror att vårdnadsbidraget är en kvinnofälla, framförallt för våra nya svenska kvinnor!

Min uppfattning om VERKLIGHETENS FOLK stämmer INTE med Göran Hägglunds. Den största skillnaden är att jag i mii vokabulär har ordet SOLIDARITET – ett ord jag inte tror KD vet innebörden av!!!!

JAG vill INTE tillhöra KD:s verklighetens folk – alltså – borde jag inte kunna stämma dem?????????????

1 kommentar:

  1. LoL

    Jag har just konstaterat att KD tydligen har utdefinierat mig från "verkligheten"! Inte mig emot, jag vill inte ingå i deras begränsade verklighet. I min verklighet finns utrymme för tusen blommor att blomma. It Takes All Kinds to Make a World!

    Så stäm gärna dem för inskränkning/begränsning av verkligheten.

    SvaraRadera