söndag 31 oktober 2010

TANT - i helvete heller?!


TANT. Detta läskiga ord. Försöker vänja mig. Försöker inse fakta.

Det smyger sig allt närmare – tantfaktorn. 2012 är det på riktigt, så nu försöker jag sakta vänja mig vid tanken. VILL INTE, VILL INTE, men måste inse fakta – det läskiga magiska numret 50 närmar sig med stormsteg. Försöker då och då kalla mig och väninnorna för tant/tanter. Känns konstigt och förbaskat obekvämt!

Springer på den ena 50-års festen efter den andra – har svårt att inse att dessa vackra, häftiga och mysiga tjejer är just TANTER.

Ska man inte ha dräkt, villa, vovve, och gilla dansband när man är 50? Det är något som inte stämmer!! Mina tantkompisar har jeans, gillar att festa, går på gym och tycker ungarnas musiksmak är HELT OK – något är FEL – åt helvete fel!

Är vi patetiska i de yngres ögon, eller är vi accepterade?? Tycker de vi är pinsamma som vägrar att ge upp våra höga klackar? Tycker de vår erfarenhet är värd att ta på allvar trots att vi inte bär dräkt? Tycker de att vi är OK när vi släpper lös på dansgolvet?
FAKTISKT, skiter jag i vad den yngre generationen tycker! Jag är som jag är FAST jag snart är 50!!!!

Lite kul är det ju förstås om en yngre av motsatt kön visar intresse!!! Var på krogrunda (oplanerat) i fredags – ung man bakom baren flörtar ohejdat och vill ha tants telefonnummer när hon avviker – MALLIG – inte jag inte.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar